Mob: 091 534 85 81
Naručite knjigu
"100 hvatskih lidera"!

Booking govornika

Dopustite nam pronaći pravog
govornika za Vas
. Molimo ispunite
formu sa vašim podacima:


Moji djelatnici su demotivirani, a ja ih želim motivirati?

Naša najvrjednija imovina je naš mozak što god u njega pohranjujemo dobivamo natrag.  Stoga pohranjujte samo pozitivne poruke. Uspješno iskustvo je preduvjet za jačanje samopouzdanja, ali i snažan motivator za novi izazov koji nas motivira kada uvidimo mogućnost pobjede, a paralelno s odgovornošću za izvršenje zadatka mora doći i instant nagrada za postignuto. Znanstvena istraživanja pokazuju kako postoji snažna korelacija između motivacije i izvršenja zadatka jer oni koji imaju mogućnost većeg motiviranja efikasniji su u izvedbi, a takvi, motivirani, zaposlenici su odaniji svojim organizacijama. Svatko od nas ima svoj motivacijski upaljač, ali čemu ovaj dugi uvod? Sigurno je da ne možemo motivirati druge ako sami nismo motivirani, za motivaciju je potreban cilj, ali važno je zapamtiti da jednom uspostavljena motivacija nije vječna već je to neprekinuto podržavani proces koji se uvijek se iznova mora „hraniti“ pozitivom. Ponekad je čovjek demotiviran na poslu, a motiviran kod kuće, motiviran prilikom izvršenje jednog zadatka, a demotiviran prilikom izvršenja drugog. Postoje značajne razlike u aspiracijama između ljudi, mladi zaposlenici preferiraju mogućnost uporabe znanja i sposobnosti, interesantan i raznolik posao, visok osobni dohodak i dobre radne uvjete dok oni koji rade preko 10 godina ističu dobre radne uvjete, samostalnost i odgovornost u radu, visok osobni dohodak i suradnju s drugima. Bilo bi pogrešno pretpostavljati da će se kod svih ljudi javljati iste potrebe stoga je važno utvrditi koje potrebe pokreću željene rezultate. Ponašanje je potrebno utvrditi grupno i individualno i potom ponuditi nagradu koja pomaže našem suradniku da zadovolji svoje potrebe. Važno je potom i dodijeliti nagradu kako bi se optimiziralo ponašanje ostalih, a mi jednim udarcem pogodili barem dvije muhe, a gdje je tu kraj? Na početku, ako ulog nije dovoljno atraktivan nema motivacije, a onda niti akcije.

MATERIJALNA MOTIVACIJSKA KOMPENZACIJA:

Izravna: plaća i naknade, beneficije, putni troškovi, reprezentacija,  sudjelovanje u dobiti

Neizravna: razna osiguranja, inoviranje znanja, radno vrijeme, dopusti i odmori, stambeni krediti

 

Nedostatak materijalnih sredstava nadoknadite pravim riječima - entuzijazmom koji dolazi iz srca jer igračke vladaju ne samo djecom već i odraslim ljudima.

 

NEMATERIJALNA MOTIVACIJSKA KOMPENZACIJA – prave riječi

 

Posao: zanimljive zadaće, izazovni poslovi, samopotvrđivanje, napredovanje u karijeri i poslovni kontakti

Radna okolina: politika poduzeća, stil rukovođenja, status radnog mjesta, radni uvjeti i razne privilegije

 

Motivacija određuje i daje smjer naporu. Definirajte što ćete napraviti?
Motivacija daje intenzitet vašem naporu. Odredite koliko snažno ćete raditi na zadatku?
Motivacija utječe na dosljednost vašeg napora. Koliko dugo ćete raditi na tom zadatku? Jasno i precizno definirajte kada će zadatak biti gotov?

Najveća tajna motivacije je AKCIJA. Poznati slogan Nike-a iz 90 je Just do it jer uspjeh postižu motivirani ljudi, timovi, organizacije, a puno rjeđe pojedinci, naša najsnažnija potreba neka bude poboljšati sebe. Motivacija za rad nije samo psihološki i sociološki problem rada i radnog ponašanja nego i ekonomski problem razvoja i unaprjeđivanja proizvodnih snaga. Zainteresiranost je preduvjet racionalnog ponašanja i davanja maksimalnog radnog doprinosa organizaciji, a potom i razvoja društva u cjelini.

Dr.sc. Jasminka Samardžija