100 HRVATSKIH LIDERA
100 HRVATSKIH LIDERA – PREDGOVOR
Dragi moj čitatelju ova knjiga je namijenjena Tebi!
Koja je svrha istraživanja i knjige intervjua?
Svrha knjige jest pokazati viđenje hrvatskih lidera o putu razvoja svoje karijere iz područja: arhitekture i građevine, bankarstva, osiguranja i konzaltinga, distribucije i trgovine, industrijske proizvodnje, istraživača i izumitelja, medija i izdavaštva, neprofitnih djelatnosti, prehrambene proizvodnje, sporta, turizma i gastronomije, umjetnosti te znanosti i obrazovanja, kako bi se motiviralo sve one koji još nisu otkrili svoje kvalitete i talente na aktivan pristup ostvarenju vlastitih ciljeva, a osobiti je fokus na mladima. No knjiga je fantastičan priručnik za profesionalnu orijentaciju neovisno o dobi u kojoj se nalazimo. Što ranije čovjek otkrije što najviše voli, definira kojim putem treba proći i okruži se ljudima koji su sposobniji od njega, to će prije biti zadovoljan, a samim tim i uspješniji na putu svog razvoja. Život je sastavljen od niza malih ciljeva, a važno je putovati, razvijati se i promicati svoje granice jer uspjeh je put, a ne cilj i važno je da se na putu zabavljamo.
Koji je cilj istraživanja?
Podići razinu optimizma u Republici Hrvatskoj i potaknuti pojedinca na preuzimanje odgovornosti za samog sebe jer svatko od nas ima samo jedan život.
Koji je bio kriterij odabira lidera?
Kriterij odabira bio je regionalno, po djelatnostima, veličini, spolu i dobi pokriti Republiku Hrvatsku i dobiti vjerodostojnu sliku zajedničkih liderskih karakteristika.
Kako su nastala pitanja?
U istraživanju se koristilo metodom životne priče zasnovanom na strukturiranom upitniku sastavljenom od 19 pitanja i izdvojenog životnog mota. Pitanja su temeljena na samostalno osmišljenom shematskom modelu naziva: Unutrašnji i vanjski čimbenici koji utječu na formiranje lidera. Pitanja su nastala s pomoću osmišljenoga shematskog modela: Unutrašnji i vanjski čimbenici utjecaja na formiranje lidera. Pitanja se dotiču ključnih događaja u razvoju karijere, odrastanja i djetinjstva, životnih vrednota i obitelji, karakteristika koje lider smatra važnima za svoj uspjeh, motivacije, duhovnosti, planiranja i organizacije vremena te privatne i profesionalne budućnosti.
Po kojem su ključu determinirane liderske kategorije?
Kao kriterij za definiranje kategorija i izradu mentalne mape odnosno razvrstavanje lidera u kategorije nije upotrijebljena Nacionalna klasifikacija djelatnosti, već osobna procjena temeljnih zajedničkih interesa i djelovanja lidera, a namjera je bila učiniti sadržaj preglednim.
Proces nastanka knjige
Zacrtala sam cilj od 100 lidera jer mi se to činilo lijepom, okruglom brojkom dovoljno izazovnom da mi bude zanimljivo raditi istraživanje. Zatim sam krenula jedan po jedan jer ne treba se bojati pitati ili, još gore, pretpostaviti odgovor. Strah od neuspjeha katkad je gori nego sam neuspjeh. Odgovori su bili pozitivni iako je bilo potrebno prilično upornosti i sofisticirane, a jasne komunikacije. Meni se čini da je uspjelo zato što sam snažno vjerovala da će uspjeti, a posredno je iz mene izlazilo duboko uvjerenje i predanost projektu 100 hrvatskih lidera. Prošla sam našu domovinu uzduž i poprijeko i sada na sintagmu Lijepa naša gledam s puno više živih slika i emocija jer zaista imamo prekrasnu zemlju.
Sve sam intervjue osobno napravila i snimila. Razgovori su trajali između 90 i 180 minuta. Potom je slijedio proces pretvaranja izgovorene riječi u tekst i autorizacija intervjua, a rezultat je prirodan, pitak, zanimljiv, a edukativan sadržaj.
Kada čovjek vidi gotovu stvar, nikada ne zna koliko je truda u nju uloženo i to je u redu jer se procesi u životu zbivaju paralelno. No sada osjećam dodatno poštovanje i nevjerojatnu zahvalnost prema svemu što vidim oko sebe jer sam svjesna da je sve oko nas plod ljudskog rada. Rad na knjizi 100 hrvatskih lidera učvrstio me u mojoj upornosti i dosljednosti, a dobila sam priliku koju sam sama potražila: upoznati 100 prekrasnih ljudi i njihovih osobnosti te iz prve ruke slušati kako je tekao put razvoja njihove karijere. Dobila sam neprocjenjivo iskustvo na kojem sam svim liderima silno zahvalna, a iz kojeg sam dnevno učila i potom ga primjenjivala u poslovnoj praksi Motivacijskog govornika. Knjiga bi se mogla zvati i 100 mojih mentora jer je teorija potkrijepljena poslovnom praksom i životnim iskustvom, a istu mogućnost imate i Vi jer je sve zapisano.
Projekt je trajao 2,5 godine. Jako je lijep osjećaj sagledavanja cjelokupnog procesa od kreiranja vlastite ideje preko praćenja njezina napretka sve do njezine realizacije. Tu sam perspektivu stekla radeći u svojoj prvoj kompaniji ELKI kada su iz upita i specifikacije inženjeri projektirali željeznički kabel koji je onda proizvodnja proizvela, a moja ekipa u izvozu prodala na području Velike Britanije. Kabeli su ugrađeni u željeznice i stoje tamo i danas, a tada sam uvidjela da iz ljudske glave proizlaze konkretne realizacije ideja koje koriste zajednici u svakodnevnom životu. U projektu 100 hrvatskih lidera isto sam načelo primijenila te osobnu ideju provela u djelo. Ništa ne dolazi samo od sebe, ali će doći ako ćemo raditi na tome.
Cilj je da knjiga bude dostupna širokom krugu čitatelja jer će tako njezina svrha biti ispunjena. Jednako mi je tako želja da projekt u konačnici financira sam sebe, povrati investiciju, ali i ostvari profit jer tek je tada krug zatvoren. Važnost distribucije i njezine korake naučila sam u tvrtki Alca Zagreb, a ako držite ovu knjigu u ruci i čitate, onda mi se čini da sam pokrila i to područje.
Možda će se neki pitati je li ovo znanstveni ili poduzetnički pothvat? I jedno je i drugo jer volim ljude, interdisciplinarnost, ali najviše volim obrazovanje. Znatiželjna sam i imam puno interesa. Novac je potvrda da je ono što radimo dobro i prihvaćeno od drugih čak i onda kada je riječ o humanitarnim projektima jer dobro pazimo komu želimo dati svoj novac i on je važan. Ako niste spremni platiti za određenu uslugu ili proizvod, zapravo je i ne cijenite, a isto je u umjetnosti, sportu, poduzetništvu, arhitekturi i bankarstvu, nema razlike. Lijepo je kada imaš jer onda možeš i dati, a ako imaš ljude koji rade za tebe, zapravo nemaš izbora. Posao i realizacija ideje moraju nositi profit jer je to temeljna pretpostavka održivosti i razvoja, a u protivnom on dugoročno ne postoji.
Čini mi se da su sve granice umjetno postavljene u našem umu. One ne postoje jer ako Vam drugi kažu: To je nemoguće – to je njihov osobni događaj i njihova perspektiva jer ne raspolažu svim onim informacijama kojima raspolažete Vi i treba samo nastaviti onim putem za koji znate da je pravi.